Wisła – Stożek – Wielka Czantoria

Trasa prowadzi przez pasmo Czantorii i Stożka; szereg pięknych widoków, interesujące schronisko na Stożku. Wycieczka łatwa. Krótki dojazd z Ustronia-Polany do Wisły-Głębców — pociągiem lub autobusem PKS.

TRASA PIESZA. 1 dzień: Wisła-Głębce — Kozińce (775 m) – przełęcz Kubalonka (761 m, szlak żółty, później zielony) — Kiczory (990 m) – Stożek (978 m, szlak czerwony); 5 godz., nocleg w schronisku. 2 dzień: Stożek — Soszów (886 m) — Wielka Czantoria (995 m) — Ustroń-Polana (szlak czerwony); 4.30 godz.

DOJAZD. Bielsko-Biała — Ustroń — Wisła-Głębce (42 km). POWRÓT tą samą drogą.

OPIS TRASY DOJAZDOWEJ
39 km: Wisła-Oaza. W lewo odgałęzia się droga do Szczyrku przez Malinkę; jedziemy prosto. Na zalesionym wzgórzu po lewej stronie cmentarz ewangelicki, gdzie spoczywa wielu obywateli zasłużonych dla Wisły, m.in. Bogumił Hoff, biskup ewangelicki Andrzej Wantuła, autor pierwszego przewodnika po Wiśle Andrzej Podżorski. W sąsiedztwie stare wille w stylu zakopiańskim (np. „Jodła”). Po prawej technikum hotelarskie.
42 km: Wiała-Głębce — osiedle położone w wąskiej dolinie potoku Głębiczek. Po prawej odgałęzia się boczna droga, prowadząca pod wiaduktem kolejowym do uroczej, biorącej początek u podnóży Stożka (978 m) dolinki Łabajowa.

Wisła - Kościół
Wisła – Kościół

OPIS TRASY PIESZEJ
1 dzień. Wędrówkę rozpoczynamy szlakiem żółtym, od stacji PKP w Wiśle-Głębcach; turyści, którzy wysiądą na przystanku PKS Wisła-Głębce, dojdą do tego szlaku idąc szosą w górę. Po niedługim przebiegu szosą szlak żółty wraz ze znakami czarnymi skręca w lewo, po czym koło domu wczasowego „Kasztelanka” wyprowadza na ul. Kasztanową. Ulicą tą osiągamy grzbiet Kozińców i rozwidlenie, szlaku czarnego i żółtego (z Głębców około 20 min). Podchodzimy teraz już samym szlakiem żółtym w prawo, wzdłuż zabudowań. Po drodze widoki na kotlinę Głębców i dalej na pn. na dolinę Wisły. Czeka nas teraz strome podejście lasem do skrzyżowania ze szlakiem zielonym, dochodzącym z Wisły-Nowej Osady. Za znakami żółtymi i zielonymi skręcamy w prawo na polanę ze stylowym góralskim domem.
Rozciąga się stąd widok na dolinę Malinki po lewej i Białej Wisełki po prawej stronie. Przegradza je grzbiet Cieńkowa. Od północy osłania dolinę Malinki Czupel z jasnym płatem wyrębiska pod szczytem, zaś na południe od doliny Białej Wisełki piętrzy się Barania Góra z licznymi bocznymi grzbietami.